O analiză publicată de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD) arată că Australia, Canada, Israel şi SUA, state unde în jur de un sfert dintre studenţi provin din familii de imigranţi, oferă cele mai bune şanse de integrare în sistemul de educaţie pentru cei veniţi de peste hotare.
Analiza PISA in Focus de luna aceasta a încercat să identifice nu doar modul în care imigranţii influenţează ţara gazdă, ci mai degrabă cât de bine se integrează aceştia în sistemele educaţionale, aspect de care depinde mai departe integrarea lor cu succes pe piaţa muncii, prin calificările necesare în statul respectiv.
Pe scurt, raportul arată că elevii imigranţi care provin din aceeaşi ţară de origine au performanţe educaţionale diferite în funcţie de statul în care trăiesc. Iar cele mai mici diferenţe de performanţă între imigranţi şi băştinaşi, cu acelaşi statut socio-economic, se înregistrează în ţările cu număr mare de imigranţi, de diverse naţionalităţi.
Marilyn Achiron, de la Departamentul de Educaţie şi Abilităţi al OECD, scrie pe blogul organizaţiei că ”între 2000 şi 2009 (anul ultimei testări internaţionale PISA - n.r.), procentul tinerilor de 15 ani din ţările OECD cu trecut de imigrant a crescut de la 8 la 10%”.
”În Irlanda, Liechtenstein, Noua Zeelandă, Rusia, Spania şi SUA, numărul elevilor imigranţi a crescut cu peste 5 puncte procentuale în aceeaşi perioadă, iar acum ei reprezintă între 8-30% din populaţia cuprinsă în educaţie din aceste state.Sistemele de educaţie joacă aşadar un rol critic în procesul de integrare: le oferă imigranţilor şi copiilor acestora oportunităţile de a obţine abilităţile de care au nevoie pentru a intra pe piaţa muncii”, explică Achiron. Pisa_in_focus_imigrantii_si_educatia
Reprezentanta OECD a explicat că există ţări care nu au reuşit să-şi adapteze foarte bine sistemele de educaţie la flu