Un studiu din România arată că 86,2% din utilizatorii de internet din mediul urban au realizat până acum cumpărături online. Dintre aceştia, peste 80% au achiziţionat produse numai din magazinele online din România, 1,2% au comandat numai din afară, iar 18,2% s-au orientat către ambele variante.
Cei care nu au achiziţionat produse online până la data efectuării studiului sunt, mai degrabă, persoane cu vârsta de peste 49 de ani şi cu un venit lunar net al familiei mai mic de 1.000 lei.
Dintre cei care achiziţionează produse din mediul online, 13,9% obişnuiesc să facă cumpărături cel puţin o dată pe lună, 30,3% cel puţin o dată la 3 luni, 20,6% cel puţin o dată la 6 luni, iar 23,6% cumpără la o perioadă mai mare de o jumătate de an.
Mai mult decât atât, 35,8% dintre cumpărătorii din mediul online au achiziţionat diverse produse chiar în ultima lună, arată studiul Mednet Marketing Research Center.
În topul cumpărăturilor online se află produsele IT (44,3%), urmate de produsele electronice (41,5%), articolele vestimentare (35,4%) şi cărţile, CD-urile / DVD –urile (34,6%). Biletele la concerte, mobilierul / articolele şi decoraţiunile pentru casă, produsele alimentare, băuturile alcoolice sunt printre cele mai puţin populare cumpărături online.
Cea mai utilizată metodă de plată pentru produsele comandate online este cea în numerar cu plata ramburs (70,9%). Pentru plata prin card de debit / credit optează 25,1% dintre cumpărătorii online intervievaţi, în timp ce 3,3% utilizează PayPal.