Directorul de comunicare al BCR Ionuţ Stanimir spune că nu există indicii privind vinovăţia unui angajat al băncii în cazurile privind dispariţia unor bani şi valori, reclamate la Poliţie, iar banca va evalua “obligaţia morală” de a despăgubi clienţii, chiar dacă nu există o obligaţie contractuală.
Ceea ce vă pot spune este că procedurile noastre acordă maximă importanţă siguranţei clienţilor. În acest moment, colaborăm cu Poliţia şi le-am pus la dispoziţie toate probele materiale şi înregistrările video, însă din indiciile şi din semnele momentane nu există implicare a angajaţilor băncii. Ceea ce vă putem spune, de asemenea, este că, din punct de vedere contractual, nu există obligaţia legală de a despăgubi clienţii, însă în acelaşi timp vom evalua orice obligaţie morală pe care o avem în sensul despăgubirii, cu ajutorul organelor acreditate.(…) Nu există niciun semn în ceea priveşte complicitatea unui angajat al băncii, momentan nu există indicii în acest sens. Poliţia face investigaţii preluând probele materiale de la faţa locului şi înregistrările video”, a declarat Ionuţ Stanimir, citat de corespondentul MEDIAFAX.
Stanimir a descris jurnaliştilor sistemul de securitate al băncii din zona de Tezaur şi procedura deschiderii unei casete de valori, cu “trei bariere de securitate”, precizând că în niciun moment “un angajat al băncii nu vede, nu observă, nu are idee ceea ce se află în interiorul acesteia”.
“Vă pot descrie sistemul de siguranţă pentru a clarifica acest aspect, iar în ceea ce priveşte acţiunea răufăcătorilor va trebui să întrebaţi Poliţia. În ceea ce priveşte accesul la camera de Tezaur există trei bariere de securitate, intrarea în bancă, securizată şi monitorizată, intrarea în zona de acces de tezaur la subsol, monitorizată şi securizată, precum şi uşa de tezaur securizată, iar înăuntrul tezaurului nu pot exista camere de lua