Muhtar Kent, CEO şi preşedinte al gigantului american Coca-Cola, cu afaceri de 48 mld. dolari, a venit ieri la Ploieşti de unde a anunţat că face din fabrica din acest oraş un centru regional ce va aprovizona şase pieţe din zonă.
Muhtar Kent, de origine turcă, a lansat la începutul anilor ’90 afacerea Coca-Cola în România prin deschiderea primelor fabrici, reuşind să se dezvolte mai rapid decât rivalul Pepsi, care avea o istorie mai veche în România, dar care nu a reuşit să ţină pasul.
Acum, după două decenii, el a inaugurat, alături de premierul Victor Ponta, o nouă linie de îmbuteliare în valoare de 22 milioane de euro şi a afirmat că va continua să dezvolte afacerile de pe piaţa locală.
WikiZF: Profilul companiei Coca-Cola
„Produsul Cappy Pulpy made in România va ajunge la peste 100 de milioane de consumatori. Este vorba despre inovaţie şi creştere. Toată lumea are nevoie de creştere: ţările, afacerile şi indivizii“, a spus Kent. El şi-a amintit că a mai fost în România la începutul anilor ’90 după ce a răspuns scrisorii primite de la directorul unei fabrici de băuturi răcoritoare pentru a veni să investească.
De la intrarea pe piaţa locală, investiţiile totale ale Coca-Cola se ridică la peste jumătate de miliard de euro.
Pe piaţa locală, Coca-Cola funcţionează în baza unui sistem care cuprinde Coca-Cola Company, ce deţine brandurile şi concentratele de sucuri şi partenerul său îmbuteliatorul Coca-Cola Hellenic Bottling, care deţine fabricile.
Citiţi continuarea articolului aici
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 31.10.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobil