Lucrările au fost finalizate cu şase luni înainte de termen, iar de marţea viitoare se va da drumul la trafic, noul pod urmând să fie folosit pe sensul de intrare în Braşov, iar cel vechi să fie utilizat exclusiv pentru sensul de deplasare spre Târgu-Mureş
Proiectantul împreună cu constructorul noului pasaj de la Fartec, care îl dublează pe cel existent, au demarat ieri testele de rezistenţă ale construcţiei, pentru a vedea dacă datele prevăzute în proiect corespund, astfel încât să se asigure nivelul prevăzut de siguranţă. Dacă rezultatele sunt conforme, de marţea viitoare se va da drumul la trafic şi pe acest pod, astfel că se va putea circula pe două benzi pe sens şi în zona acestui pasaj. Lucrările au fost finalizate cu şase luni înainte de termen, muncitorii apucându-se de lucru efectiv în data de 17 iulie 2012. „Această lucrare ar fi trebuit finalizată numai anul viitor. Este un exemplu foarte bun, iar constructorul a avut un rol important în sensul că a reuşit să finalizeze înainte de a veni iarna. Şi vechiul pod va trebui reparat capital anul viitor. Investiţia va contribui la descongestionarea circulaţiei în zona de nord a municipiului şi reducerea semnificativă a timpilor de deplasare”, a precizat primarul George Scripcaru.
Încărcătura maximă: 80 de tone
Prima dată, pe podul care are o lungime de 682,65 metri au urcat câte două camioane încărcate cu 30 de tone pentru a vedea comportamentul pasajului în condiţii de trafic. „Prima dată am verificat la o încărcare de 30 de tone, iar apoi, vom face o verificare cu o încărcătură la 80 de tone. Verificăm să ne încadrăm. El este proiectat să reziste la 40 de tone, pe o perioadă de 50 de ani. Facem întâi testările dacă se încadrează la această valoare, dar şi în cazul unui transport excepţional de o greutate mai mare şi să fim siguri că în caz de cutremur sau de încărcare accidentală, va rez