În acest moment, transportul intermodal în România nu depăşeşte 5% din totalul transporturilor de mărfuri, în timp de în alte ţări din Uniunea Europeană ajunge şi la 40%
Autorităţile braşovene speră ca proiectul terminalului intermodal de marfă de la Feldioara să se concretizeze, iar în vederea realizării investiţiei să obţină o finanţare europeană, ţinând cont de poziţia centrală a judeţului. Fondurile necesare pentru construirea obiectivului au fost estimate, iniţial, la aproximativ 12 milioane de euro,
Parteneri în acest proiect sunt Primăriile din Braşov şi Feldioara, Agenţia Metropolitană, dar şi Consiliul Judeţean Braşov, iar, ieri, pentru prima dată au avut loc discuţii între aceşti parteneri şi reprezentanţii CFR, dar şi proiectanţi. Într-o săptămână, autorităţile se vor întâlni din nou cu proiectanţii pentru a fi avansate deja câteva detalii, astfel ca proiectul să capete contur şi să fie depus în vederea obţinerii unei finanţări europene din tranşa 2014 – 2020. Astfel de terminale intermodale mai sunt proiectate la Suceava, Iaşi, Timişoara şi Constanţa Sud, proiecte ce figurează în Strategia de transport intermodal din România a Ministerului Transporturilor, unde, iniţial, Braşovul nu era prins. Intenţia autorităţilor este acum ca cererea de finanţare să fie depusă de compania de căi ferate.
Obiectivul de la Braşov are cea mai bună poziţionare
Centrul de la Braşov ar urma să fie construit pe DN 13, între Bod şi Feldioara, în acest fel fiind realizată o legătură a căilor de transport rutiere şi calea ferată. În plus, se face şi o legătură cu Portul Constanţa. Terenul aparţine în mare parte comunei Feldioara, care este asociat în vederea conturării proiectului. Spre deosebire de celelalte două terminale care mai există la ora actuală, în România, la Oradea şi Constanţa, obiectivul de la Braşov are cea mai bună poziţionare. Ast