În urma transferului companiilor energetice către Departamentul pentru Energie, Ministerul Economiei mai are participaţii integrale, majoritare sau minoritare, la o serie de companii, precum Romarm, Oltchim, Plafar, Carfil, Metrom, UM Cugir, UM Mija, UM Sadu, Uzina Automecanică Moreni, Pirochim Victoria, Avioane Craiova, Romplumb, Şantierul Naval Mangalia, IAR Braşov, Romaero, Şantierul Naval 2 Mai.
Pe lânga privatizări, Guvernul a promis de mai multe ori FMI şi Comisiei Europene că va lista la bursă pachete minoritare din Hidroelectrica (10%), Romgaz (10%), Transgaz (15%) şi Nuclearelectrica (10%).
„Având în vedere că SC IAR Braşov SA a înregistrat constant profit în ultimii ani, consider că există previziuni favorabile privind începerea procesului de privatizare a acestei companii de referinţă pentru industria aeronautică românească, înfiinţată în anul 1925“, este de părere deputatul PC Ion Diniță.
În acest context, el l-a interpelat pe ministrul Economiei, Andrei Dominic Gerea, care este perspectiva actuală privind privatizarea IAR Braşov, respectiv dacă are statul român vreo ofertă potenţială în acest sens și ce strategie are ministerul pentru privatizarea celorlalte unităţi economice unde statul deţine acţiuni din judeţul Braşov, şi care sunt acestea?
În urma transferului companiilor energetice către Departamentul pentru Energie, Ministerul Economiei mai are participaţii integrale, majoritare sau minoritare, la o serie de companii, precum Romarm, Oltchim, Plafar, Carfil, Metrom, UM Cugir, UM Mija, UM Sadu, Uzina Automecanică Moreni, Pirochim Victoria, Avioane Craiova, Romplumb, Şantierul Naval Mangalia, IAR Braşov, Romaero, Şantierul Naval 2 Mai.
Pe lânga privatizări, Guvernul a promis de mai multe ori FMI şi Comisiei Europene că va lista la bursă pachete minoritare din Hidroelectrica (10%), Romgaz (10%), Transgaz (15%) şi Nuclearel