Facebook a raportat rezultate financiare peste asteptari, dar actiunile companiei au trecut de pe crestere pe scadere dupa ce compania a anuntat informatii privind incetinirea ratei de utilizare in randul adolescentilor si un plan mai precaut privind spoturile publicitare din sectiunea Newsfeed. Actiunile Facebook au avansat cu 17% in tranzactiile electronice de dupa inchiderea bursei din SUA imediat dupa publicarea raportului financiar, in care compania a depasit asteptarile Wall Street cu o crestere a veniturilor de 60% pentru trimestrul al treilea, potrivit MarketWatch.
De asemenea, operatorul celei mai mari retele de socializare din lume a notat ca aproape jumatate din veniturile din publicitate sunt generate de pe dispozitive mobile, precum smartphone-uri si tablete.
Pretul titlurilor a trecut pe scadere in timpul conferintei cu analistii, dar a revenit ulterior aproape de nivelul anterior publicarii rezultatelor. La aceste discutii directorul financiar al Facebook, David Ebersman, a admis ca reteaua de socializare a inregistrat un declin in randul utilizatorilor zilnici , mai ales printre adolescentii din SUA. Ebersman nu a dat detalii privind scaderea.
De asemenea, directorul financiar a afirmat ca Facebook va imbunatati in continuare "calitatea si relevanta" spoturilor publicitare din sectiunea Newsfeed, dar nu se asteapta "sa suplimenteze semnificativ spoturile publicitare ca procentaj din articolele publicate, comparativ cu situatia de la sfarsitul trimestrului al treilea".
"Este important, deoarece cresterea numarului de spoturi in Newsfeed a fost un motor semnificativ al avansului veniturilor in acest an, asa ca ar trebuie sa tineti cont de acest factor in asteptarile pentru anul urmator", a spus el.
Unii analisti au avertizat recent ca reteaua sociala pierde interesul adolescentilor, insa Facebo