Nu este o invenţie tocmai nouă, nu este nici măcar o invenţie, dar se pare că trăieşte o nouă tinereţe: bicicleta electrică. E-bike poate reprezenta, în condiţiile în care automobilul electric mai are de luptat cu piaţa, cu benzina şi cu progresul tehnologic, combinaţia perfectă între roţi, un motor electric, o baterie şi un om.
Numărul bicicletelor electrice folosite în China depăşeşte 200 de milioane de unităţi, iar în Brazilia vânzările anuale cresc cu 200% pe an. Publicaţia electronică Quartz raportează şi creşteri importante ale vânzărilor în Europa şi aminteşte faptul că statul filipinez a comandat 100.000 de tricicluri electrice care vor fi folosite drept taxiuri.
O bicicletă electrică atinge între 30 şi 50 de kilometri pe oră, poate fi încărcată la o o priză normală şi are un preţ de circa 1.000 de dolari. Chiar şi o bicicletă normală poate fi transformată într-una electrică, graţie unor kituri puse la dispoziţie de companii specializate (de exemplu www.electric-bike-kit.com). Preţul bateriilor este destul de prohibitiv - o autonomie de 15 - 20 de kilometri costă 399 de dolari, reprezentând preţul unei baterii cu litiu, 30 - 40 de kilometri costă 795 de dolari, iar o autonomie de peste 60 de kilometri (40 de mile) încarcă nota de plată cu 1.195 de dolari, adică valoarea a două baterii.
Bicicletele electrice apar în prezent în ofertele mai multor magazine locale, produse de companii din România, la Braşov, occidentale sau din China, la preţuri ce încep cu circa 2.000 de lei şi se termină la peste 10.000 de lei. Dar cum piaţa este la început şi Business Magazin are exemple că entuziasmul poate compensa lipsurile inerente oricărui început - vezi povestea tânărului Andrei Botescu, care şi-a propus şi a reuşit să reînvie populara marcă de biciclete Pegas, prezentată în ediţia din 6 august 2012 a revistei - suntem gata să pariem