Jumătate dintre companiile din România postează zilnic pe reţelele sociale, cea mai folosită fiind Facebook. Cu toate acestea, YouTube şi LinkedIn sunt printre preferatele românilor.
78% dintre companiile româneşti utilizează reţelele sociale pentru promovarea companiei, iar mai mult de jumătate dintre companii utilizează marketing-ul pe reţelele de socializare de până la trei ani.
Aproape jumătate dintre aceste companii au o frecvenţă zilnică a postărilor şi consideră că utilitatea reţelelor de socializare pentru companie va creşte în viitorul apropiat. Cele mai utilizate reţele sunt Facebook cu 93% rată de utilizare, YouTube cu 43% şi LinkedIn cu 43%, conform studiului EY România – Social media şi mediul de afaceri românesc.
Departamente speciale
Pentru a se promova în social media, 39% dintre companiile româneşti respondente au deja un departament special pentru comunicarea prin social media, deoarece consideră în proporţie de 83% reţelele sociale ca fiind o modalitate foarte rapidă şi eficientă de a prezenta noile produse şi servicii.
Faptul că 78% dintre respondenţi utilizează reţelele de socializare pentru promovarea companiei arată un nivel mare de conştientizare a potenţialului acestor canale de comunicare şi a favorabilităţii pe care o poate genera pentru produsele/serviciile companiei. Totuşi acest nivel se situează sub cel la nivel mondial, care se apropie de 100%.
Dacă Facebook-ul este utilizat de 93% dintre respondenţi, Twitter are o rată de utilizare de 26%, în timp ce LinkedIn marchează o rată de utilizare de 41% în România. Majoritatea respondenţilor alocă pentru marketingul pe social media între 1-5 ore, în timp ce 30% alocă peste 10 ore în fiecare săptămână. Frecvenţa postării variază şi ea, cu 49% dintre respondenţi postând zilnic, 15% o dată la 2-3 zile, 21% săptămânal, iar 15% lunar sau o dată la câteva luni. @