Protecţia Consumatorilor Suceava a efectuat luna trecută aproape 260 de controale pe tematici diferite, fiind vizaţi în principal operatorii economici din domeniile „industriei” înfrumuseţării, pâine şi produse de panificaţie, precum şi a comercializării băuturilor spirtoase.
Dintre cei 35 de prestatori de servicii de estetică şi igienă personală controlaţi, 12 dintre ei au fost amendaţi cu peste 9300 de lei în total, alţi 13 fiind doar avertizaţi pentru „deficienţele la lipsa afişajului cerut de legislaţia în vigoare la produsele marcate cu simbol PAO sau produse cosmetice cu data durabilităţii minimale depăşită”.
Dacă despre produse expirate ştie toată lumea, simbolul PAO („Period After Opening”) de pe anumite produse cosmetice se referă la perioada când acestea sunt bune după ce cutia sau flaconul au fost deschise.
Ca şi în cazul produselor farmaceutice, şi anumite cosmetice îşi pierd mai repede calităţile după ce au fost desfăcute şi, în aceste condiţii, numai Doamne-Doamne ştie câte astfel de produse s-au folosit câteodată pentru înfrumuseţarea şi igiena personală a doamnelor din Suceava.
La pâine şi produse de panificaţie, situaţia în teren este parcă mereu aceeaşi. Cine a fost corect şi în ton cu legea de la început, a fost şi în luna octombrie, iar cine nu, persistă în aceleaşi greşeli: comercializează produse de pe ambalajul cărora lipsesc preţul, gramajul, lista completă a ingredientelor.
Astfel, printre cei 28 de agenţi economici în domeniu, 12 au fost sancţionaţi financiar cu amenzi totale de 20.600 de lei.
Peste 600 de litri de băuturi spirtoase, valorând aproape 27.000 de lei, au fost oprite de la comercializare luna trecută de comisarii Protecţiei Consumatorilor Suceava doar pentru faptul că „informaţiile referitoare la ingrediente nu erau în concordanţă cu legislaţia în vigoare”. Formularea ne lasă puţin în ce