Eximbank a cumparat spatiu publicitar de la Romania TV si Antena 1 pentru meciul de fotbal Romania - Grecia, dar refuza sa faca publice sumele cheltuite in acest sens, scrie Catalin Tolontan, pe blogul lui.
Ziaristul a solicitat bancii, saptamana trecuta, sa precizeze daca a cumparat publicitate si cat a cheltuit pentru acest lucru.
"In raspunsul pe care l-a dat catre Realitatea TV, Eximbank bate cimpii, confirmind reclama, care se vede cu ochiul liber!, dar refuzind sa dezvaluie suma. In schimb, banca afirma ca si-a redus pugetul de publicitate cu 40% in 2013 fata de 2012. Pe cine intereseaza asta? In loc de o cifra folositoare, Eximbank ofera publicului o motivatie in sute de cuvinte si embrionul unei analize fara sens.
Intre timp, reclama bancii de stat apare si pe Antena 1 pentru returul meciului Romania - Grecia, care se va disputa in aceasta seara. Evident si aceasta suma e tot confidentiala, nu-i asa?!!!", scrie ziaristul.
"Daca sumele platite catre Romania TV si catre Antena 1 sint rezonabile, de ce Eximbank le ascunde?", se intreaba Catalin Tolontan, care afirma in continuare ca "Eximbank este banca folosita pentru a recompensa personaje aparent de rang secund, dar, de fapt, foarte importante pe traseul banilor publici in Romania".
Cateva exemple. Din informatii publice luate din declaratiile de avere rezulta ca Eximbank a platit:
3.000 de euro pe luna pentru Stefan Diaconu, seful ANAF din Romania, ca sa ocupe pozitia de membru in CIFGA al Eximbank.
Potrivi ZF, CIFGA este o structura care aproba regimul de acordare a diferitelor facilitati din portofoliul bancii. Buni bani pentru o pozitie care necesita intilniri cind si cind! Diaconu este membru in nenumarate alte consilii de administratie si comitete la companiile de stat. Investigatia despre Diaconu a fost realizata de catre Centrul d