Constructorul autostrazii Comarnic - Brasov va fi desemnat in decembrie, lucrarile estimate la 1,2-1,3 miliarde euro ar putea incepe in aprilie, iar de finantarea proiectului s-au aratat interesate BEI, BERD si Banca Mondiala, informeaza Medafax citand o declaratie a ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, facuta in emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica de ProTV. In cadrul emisiunii, ministrul a mai afirmat, printre altele, ca nu stie deocamdata cat va genera acciza de 7 eurocenti la litrul de carburant, dar spune ca si-ar dori ca din suma colectata sa fie finantate doar autostrazile, nu si drumurile nationale.
"La precedentele doua incercari s-a facut o greseala foarte mare, anume s-a negociat contractul cu toti, cu constructorii - asta e negocierea competitiva, negociezi contractul cu constructorii - si repartizarea riscurilor fara sa cheme la masa potentialii finantatori. Noi am chemat la masa toate bancile finantatoare care si-au manifestat interesul (...) inclusiv institutiile financiare internationale BEI, BERD, Banca Mondiala, care si-au manifestat interesul de a finanta, partial, normal, aceasta autostrada, deci de a face parte din creditul sindicalizat care va finanta autostrada", a afirmat Sova.
Intrebat despre celelalte banci, el a afirmat doar ca acestea sunt din Uniunea Europeana.
Pentru tronsonul de autostrada Comarnic - Brasov, ofertele pentru preselectie la dialog competitiv au fost depuse in februarie, pe lista fiind inscrise compania China Communications Construction si asocierile Spedition UMB-Tehnostrade, Vinci - Strabag - Aktor si Impregilo - Salini. La inceperea etapei dialogului competitiv, in perioada mai-iunie, China Communications Construction a anuntat ca se retrage.
Constructorii autostrazii vor fi desemnati la 9 decembrie, ulterior fiind posibile si contestatii,