Un reportaj CNN prezintă Coreea de Nord din perspectiva unui agent de turism care se ocupă de pachete de călătorie pentru turiştii americani, pe care încearcă să-i atragă prin lucruri mai puţin ştiute, cum ar fi calitatea berii nord-coreene.
Andrea Lee, care lucrează la agenţia de turism URI Tours, ajută sute de americani să ajungă în Coreea de Nord în fiecare an, potrivit reportajului video CNN, citat de Mediafax. Printre clienţii cei mai frecvenţi ai agenţiei se numără studenţi, figuri academice şi amatori de aventură, dar şi personalităţi din Statele Unite, cum ar fi Dennis Rodman sau membrii Orchestrei filarmonice din New York.
Stefan Krasowski, un agent de asigurări din New York, a povestit pentru CNN cum s-a simţit în vacanţa petrecută în ţara lui Kim Jong-un în urmă cu câteva luni. Bărbatul a filmat atât un moment de dans la care a fost poftit să participe, cât şi o paradă militară.
"M-au tras direct în cercul lor de dans şi ne-am distrat de minune pentru o oră şi jumătate", a spus Krasowski, recunoscând că ceea ce a văzut în vacanţă a fost puternic controlat de guvernul nord-coreean. Totuşi, a adăugat, "în multe aspecte am simţit că e cel mai sigur loc în care aş putea să mă aflu din moment ce toată lumea avea grijă să nu păţesc nimic".
Una dintre atracţiile pachetelor turistice ale agenţiei, care pornesc de la preţul de 2.200 de dolari, este un tur al berii. Foarte mulţi nu ştiu că nord-coreenii au o bere foarte bună, a spus Andrea Lee,
Cei care vor să călătorească în Coreea de Nord trebuie să ştie că formalităţile de primire a vizei durează de obicei două săptămâni, "una dacă eşti norocos". O vacanţă aici în această iarnă ar putea părea o idee cu atât mai bună cu cât nord-coreenii au terminat construirea primei staţiuni de schi din ţară.