Faptul că lucrările de la Podul Agigea se desfășoară în ritmul melcului nu reprezintă o noutate. Orele pierdute de șoferi pentru a trece canalul cu gabara, alături de cozile de mașini și nervii pierduți în trafic, au determinat autoritățile locale să își îndrepte atenția spre o a doua gabară.
Chiar dacă situația impune prezența unei noi gabare, prefectul județului Constanța nu este sigur că acest lucru se va concretize până de sărbători.
“Ne-am întâlnit astăzi cu reprezentantul de la Navrom Bac, cu Canalele Navigabile și cu Autoritatea Navală Română. Este, ca să zic așa, în studio această venire a unei noi gabare, care impune o perioadă de pregătire. Nu știm dacă în perioada asta ne mai permite până în sărbători, pentru că orice gabară trebuie să fie adaptată situației de la canal”, a declarat Eugen Bola, prefectul județului Constanța.
Cât despre decizia surprinzătoare a CNADNR-ului de a monta o restricție de înălțime de 3 metri, aceasta a fost motivată prin dorința de a proteja podul.
“Sacă au montat asta de 3 metri [...] deci ea ar fi data jos dacă va fi cazul la sfârșitul lui decembrie. Să dea Dumnezeu să ajungem la vară, să meargă podul să fie în siguranță și sigur că o să treacă și TIR-urile fără problemă”, a mai spus Eugen Bola, prefectul județului Constanța.
Iar pentru cei care au crezut că noaptea la Podul Agigea se lucrează, trebuie să afle că s-au înșelat.
“Noaptea se fac doar verificări. Deci, avem luni pe marți și marți pe miercuri de la ora 23.00 la 03.00, atât. Se mai fac mici pregătiri, dar de lucrat se lucrează pe zi. Când noi am spus noaptea, ei au respins propunerea că există riscul accidentelor de muncă având în vedere complexitatea lucrărilor”, a declarat Eugen Bola, prefectul județului Constanța.
Indiferent de aceste discuții, șoferii vor avea parte şi miercuri d