Nimic politic, totul tehnic. Asa ar putea fi caracterizate de orice observator trei dintre proiectele de hotarari pe care consilierii judeteni au fost chemati sa le adopte joi: aprobarea cofinantarii din bugetul judetului a contributiei la proiectul derulat cu fonduri europene pentru extinderea si modernizarea infrastructurii Aeroportului din Oradea, aprobarea documentatiei tehnico-economice (asa-numitul studio de fezabilitate) si aprobarea rectificarii bugetului pe anul in curs al Aeroportului din Oradea.
Ironii gratuite
Desi toate acestea erau formalitati, iar presedintele CJ, Cornel Popa, a explicat ca ele au fost cerute "de la Bucuresti" pentru ca autoritatea de management din Ministerul Transportului sa poata inainta, la randu-i, documentatia catre Comisia Europeana, liderul grupului PDL din CJ, Ionel Avrigeanu, a preferat sa mai faca inca una din obisnuitele demonstratii de elocinta care tin locul unei opozitii serioase. "Eu stiam ca SF-ul era primul pas care trebuia facut, in orice proiect", a spus intai Avrigeanu, Popa raspunzandu-i ca SF-ul, adica studiul de fezabilitate, a fost facut de mult, iar acum trebuia doar aprobat. "In aceasta saptamana a fost pregatita cererea de finantare si urmeaza semnarea contractului de finantare", a mai spus presedintele CJ.
Pentru ca Avrigeanu i-a cerut o data concreta la care modernizarea pistei si platformelor Aeroportului va fi incheiata, Popa i-a raspuns: "Va astept in 2015, atunci veti fi primul caruia o sa-i ofer un pahar de sampanie". "Si daca nu va fi gata in 2015?", a mai intrebat Avrigeanu, primind apoi o replica ce a starnit hohotele tuturor consilierilor: "Daca nu va fi gata in 2015, o sa dati dumneavoastra trei pahare de sampanie".
In stand by
Proiectul de modernizare si extindere a pistelor si platformelor Aeroportului din Oradea cu fonduri europene a fost demarat in mandatul fost