• Din studiile de trafic de milioane de lei, au rezultat proiecte care au functionat cateva zile • Ultima incercare de gestionare a fluxurilor de masini va avea nevoie de un nou studiu de trafic, efectul urmand a fi reducerea vitezei de deplasare a autoturismelor
Municipalitatea a ingropat de-a lungul timpului milioane de lei in realizarea unor studii si proiecte de gestionare a traficului. Practic, de pe urma fiecarui proiect derulat pe linie de infrastructura, municipalitatea s-a ales cu cate un studiu de trafic. Fie ca este vorba de proiecte europene sau finantate de la bugetul local, acestea s-au dovedit a fi, pana in acest moment, de-a dreptul inutile. Ultimul, realizat de Search Corporation, pentru implementarea proiectului de management de trafic, a fost chiar si contestat de cei care se inscrisesera la licitatie pentru punerea sa in practica. Specialistii sustin ca proiectul de management al traficului derulat de primarie va avea ca efect o scadere a vitezei de deplasare a mijloacelor de transport in comun, cumulata cu o scadere a vitezei de deplasare a celor care circula cu masinile personale. Viteza medie de deplasare la Iasi este momentan de 17 kilometri la ora.
Numeroase studii de trafic
Numarul studiilor de trafic realizate de municipalitatea ieseana in ultimul deceniu este o necunoscuta pana si pentru cei din primarie. Potrivit viceprimarului Mihai Chirica, "majoritatea proiectelor de infrastructura au astfel de studii in spate". Un exemplu de inutilitate este cel al sistemului de prioritizare la semafor, creat pe culoarul Civitas (Agronomie - Tudor Vladimirescu). Estimat la 410.000 lei, el a fost realizat de Uti Traffic Management din Bucuresti cu 238.000 de lei si presupunea realizarea unui culoar de unda verde pentru mijloacele de transport in comun. Ineficient, sistemul a fost functional doar cateva zile, ulterior f