UPDATE: Europarlamentarul Monica Macovei a răspuns, pe blog, acuzaţiilor din raportul Coprului de Control al Guvernului spunând că vinovaţii trebuie căutaţi acolo în cabinetul Năstase, cel care a semnat contractul, şi în cabinetul Ponta, cel care l-a reziliat.
„Contractul de proiectare şi construire a autostrăzii Braşov-Cluj- Borş a fost încheiat în decembrie 2003, de către Guvernul Adrian Năstase şi conţinea multe nereguli, aşa cum presa a relatat de-a lungul timpului”, afirmă Macovei.
Ea mai spune ca aşa-zisa pierdere a originalului acestui contract şi neputinţa ministrului Dan Şova de a “găsi” documentul, urmată de rezilierea contractului ridică multe semne de întrebare privind intenţiile Guvernului Ponta. „Pe cine vrea Ponta să scape de răspunderea semnării în 2003 a unui contract defavorabil României şi cu plată de despăgubiri? Pe Năstase şi Şova?”, se întreabă Monica Macovei
”În Raportul de Control prezentat astăzi de Guvern, sunt două referiri concrete la numele meu:
- Menţiunea că Ministerul Justiţiei a transmis, la data de 24 septembrie 2013, o adresă în care precizează că Nota de fundamentare care a stat la baza emiterii HG 224/2006 “nu a fost fost însuşită” de ministrul justiţiei şi că la dosar există o copie a documentului „care nu cuprinde semnătura ministrului justitiei”;
- O adresă a SGG din 5 septembrie 2013 (anterioară răspunsului de la Ministerul Justiţiei, din 24 septembrie 2013) care ar menţiona o copie certificată pentru conformitate cu originalul a notei de fundamentare care a stat la baza emiterii HG nr 224/2006, despre care SGG susţine că ar fi semnată şi de mine, în calitate de ministru al Justiţiei, în sensul că SGG precizează că este vorba de faptul că “înscrisul menţionat, la rubrica “ministrul justiţiei” poartă impresiunea ştampilei de la cabinetul ministrului”.
Încercarea Guvernului Ponta de a-mi lega