Raliurile urcă încet, dar sigur în topul audienţelor, atât pe probele speciale, cât şi la TV. Campionatul naţional nu mai este unul „low-cost" şi de şase-şapte ani este animat de tot mai mulţi străini care au venit să ridice nivelul.
România devine tot mai interesantă pentru străini nu doar când vine vorba de reducerea costurilor de producţie, ci şi atunci când vine vorba de raliuri, ce pot fi mai spectaculoase şi mai pline de pasiune decât cele din Vest.
Sibiu Rally Show, ultimul eveniment din acest an din Campionatul de Raliuri, poate descrie cu o mare acurateţe realitatea de pe teren. Raliurile din România nu au precizia matematică a celor din Finlanda, nu au logistica celor din Germania sau Franţa, dar au potenţial de creştere. Spre deosebire de organizarea perfectă a acestora, România plusează când vine vorba de spectacol.
„Campionatul Naţional de Raliuri din România are mai multe probe foarte bune pe macadam. Cine vrea acest tip de concurs vine aici. De asemenea, campionatul devine tot mai interesant, iar sentimentele şi senzaţiile de aici sunt la fel ca şi cele din Europa din urmă cu zece ani şi toată lumea caută acest lucru„, spune Marco Tempestini, şeful echipei Napoca Rally Academy. El a venit în România în 2006, după care a venit finlandezul Jarkko Miettinen în 2007, dar şi piloţi unguri, mai ales că în Ungaria raliul este aproape un sport naţional, dar la ei au fost probleme cu federaţia şi au venit aici, după care a venit şi francezul Francois Delecour, care a şi câştigat anul trecut campionatul.
„De asemenea, şi costul din România pentru raliuri este mai abordabil. În Vest, ca să participi te costă cu cel puţin 30-40% mai mult ca aici. Desigur, maşina şi anvelopele costă la fel, dar logistica şi cheltuielile cu raliul sunt mai mici aici. De asemenea, mai ales în această perioadă în care încerci să acoperi bugetul tota