La 6 luni de la intrarea în vigoare a legii publicității stradale, lucrurile nu s-au îmbunătățit deloc, a scris pe blogul său, deputatul PDL Elena Udrea, despre proiectul de lege al cărui inițiator este.
"În vară, eram foarte bucuroasă că un proiect legislativ extrem de important – Legea publicităţii stradale – a fost adoptat de Parlament chiar dacă el îmi aparţinea mie, un simplu deputat aflat în Opoziţie. Spuneam atunci că trebuie să ne luăm adio de la haosul instalat în marile oraşe cu panourile publicitate instalate ilegal care pun în pericol siguranţa cetăţeanului, dar afectează într-o mare măsură şi peisajul urban" , a scris Elena Udrea, pe blog.
"Ei bine, la 6 luni distanţă de la intrarea în vigoare a Legii publicităţii stradale, lucrurile nu s-au îmbunătăţit deloc. Am avut ocazia să mă conving de asta în ultimele zile. Pot trage, deci, o singură concluzie: deşi avem o lege în vigoare, ea nu se aplică! Vina aparţine deopotrivă administraţiei locale, dar şi administraţiei centrale care nu forţează consiliile locale să pună în aplicare legislaţia în vigoare. Practic, vedem în continuare panouri şi banner-e peste tot prin oraş, viaţa cetăţenilor este în continuare pusă în pericol şi pestriţul reprezentat de toate aceste mijloace publicitare amplasate ilegal parcă s-a intensificat", a mai afirmat Udrea.
Deputatul PDL a adăugat că legea publicității stradale nu este aplicată din două motive: afectează interese de sute de milioane de euro,
"Există două motive cred pentru care Legea publicităţii stradale nu este aplicată. Pe de o parte, ea afectează interese de sute de milioane de euro. Deşi aplicarea sa ar putea aduce la bugetele locale bani foarte frumoşi (ca să nu mai apeleze primarii la Bugetul de stat), primarii şi consiliile locale prefer să cadă la pace cu cei care activează pe această piaţă. Mai periculos este însă fapt