• Coincidentele ca tramvaiele din Iasi sa ramana fara frane sunt prea mari, iar Politia a demarat o ancheta • Vatmanii povestesc ca defectiunile mijloacelor de transport sunt, de cele mai multe ori, tratate neserios • Cu improvizatii sau cu defectiuni, soferii si vatmanii sunt obligati sa iasa la strada indiferent de starea masinii, atata timp cat aceasta poate transporta calatori
Angajatii RATP povestesc cum sunt obligati sa iasa la strada cu reparatii improvizate la mijloacele de transport. Desi procedura spune ca toate defectiunile trebuie remediate peste noapte de mecanici si electricieni, lipsa fondurilor, dar mai ales neregulile din randul salariatilor fac ca reparatiile sa apara doar pe hartie.
"La tramvaie si la autobuze se merge mai mult cu carpeala, atunci cand trebuie reparat ceva. Dupa ce se termina tura si se duce tramvaiul la depou, omul care a condus tramvaiul completeaza hartia cu ce a vazut el ca este defect si nu merge bine. Peste noapte ramane mecanicul si in mod normal trebuie sa repare sau sa schimbe ce este pe lista. De multe ori pe hartie apare ca sunt schimbate piese noi de la aprovizionare, dar in realitate se face cel mult o carpeala si trebuie sa iesim asa la strada. Astfel s-au imbogatit toti oamenii care lucreaza la aprovizionare. Eu si colegii mei am vorbit despre Cristi Diaconu (vatmanul implicat in accidentul din Fundatie - n.r.) si i s-a facut o mare nedreptate ca a fost gasit vinovat", spune un angajat al RATP, care a dorit sa ramana sub protectia anonimatului.
Tramvaiul dispune de trei sisteme de franare la vagonul motor (frâna reostatica, frâna cu acumulator mecanic si frâna electromagnetica) si alte doua sisteme de frânare la vagonul remorca (frâna cu acumulator mecanic si frâna electromagnetica). Initial, vatmanul din tramvaiul 3 a actionat sistemul de frânare reostatic care nu functiona, iar tr