Privită cu îndoieli de majoritatea românilor – care preferă cu SH din străinătate în locul unui Logan nou – Dacia continuă să facă senzaţie pe pieţele din Europa. Conform statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), publicate marţi, vânzările Dacia în perioada ianuarie – noiembrie 2013 au crescut cu 20,6% faţă de perioada similar de anul trecut. Între ianuarie şi noiembrie 2013 au fost înmatriculate, în total, 265.414 de autoturisme Dacia în cele 29 de state europene, iar în 2012, în aceiaşi perioadă, înmatricularile s-au situat la 220.043 de unităţi. Dacia e printre puţinii producători care se pot lăuda cu un plus în ceea ce priveşte vânzările. Nivelul ridicat al şomajului şi recesiunea din zona euro au tras în jos vânzările principalilor producători auto în Europa în primele 11 luni din acest an. Vânzările grupului Volkswagen au scăzut cu 2,3%, ale PSA Peugeot Citroen cu 9,6%, ale General Motors Group cu 5,4%, ale Ford cu 5%. Creşteri s-au mai înregistrat la Renault Grup (2,1%), Daimler (4,4%) şi Mazda (17,2%).
Pe luna noiembrie creşterea e de 30%
Dacă luam în considerare vânzările doar din luna noiembrie, înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat la 25.002 de unităţi, în crestere cu 30% faţă de noiembrie 2012 (19.238 unităţi). În acelaşi timp, aproape toţi marii producători auto au înregistrat creşteri ale vânzărilor, de la 3,2% pentru Volkswagen Group la 8,9% pentru grupul Renault, 6,9% pentru Toyota Group şi 30,9% pentru Mazda. În schimb, vânzările General Motors Group şi Ford au scăzut cu 3,8%, si, respectiv, cu 2,9%. Statisticile vizează pieţele auto din 29 de state europene, dintre care 26 provenind din Uniunea Europeana, dar fără Malta, şi trei state participante la Acordul European de Comerţ Liber (EFTA), respectiv Norvegia, Elveţia şi Islanda.
Privită cu îndoieli de majoritatea românilor –