Asigurarea maşinii sau a locuinţei va fi, în unele cazuri, ceva mai scumpă. Există însă şi situaţii în care se poate vorbi despre o ieftinire. Ina Crudu, directorul general al Carpatica Asigurări, una dintre companiile cu cele mai mari creşteri în 2013, vorbeşte despre fraudele în asigurări, reducerea timpului de aşteptare la despăgubire şi relaţia tumultoasă asigurător-service auto-client.
În pofida crizei care încă mai bântuie economia românească şi chiar piaţa asigurărilor, compania pe care o conduceţi a raportat creşteri spectaculoase. Care este reţeta succesului?
Ina Crudu: Am adaptat produselor la realitatea economică nouă: ceea ce funcţiona până la începutul crizei şi de la un an la altul nu mai funcţionează acum. Am simplificat modalitatea de emitere a poliţelor şi am clarificat condiţiile de asigurare. Cu o gamă de 4 produse de bază care pot fi adaptate la nevoile fiecărui client ne-am dezvoltat portofoliul crescând cu peste 150%, ca şi număr de clienţi. În ceea ce priveşte evoluţia primelor subscrise, aici am înregistrat un plus de 73% faţă de perioada similară a anului trecut. Per total exerciţiu, 2013 va însemna o cifră de afaceri de 475 milioane de lei, în creştere cu 69-70% faţă de anul trecut. În topul asigurătorilor, la 9 luni ne plasam pe locul 8 în urcare cu 3 locuri faţă 2010. Sperăm să ne poziţionăm pe locul 6-7 şi la sfârşitul lui 2013.
Care sunt planurile pentru 2014?
Ina Crudu: Ţintim la o dezvoltare a portofoliului de asigurări de sănătate, suntem pregătiţi pentru implementarea noii reforme. În plus, ne orientăm spre asigurări accidente persoane, asigurări de clădiri pentru persoane juridice şi CASCO pentru persoane fizice şi IMM-uri. Ne propunem o creştere de peste 10%. În ceea ce priveşte topul asigurătorilor, sperăm ca în 2014 să inaintăm măcar un loc .
Unele prime vor creşte subs