32% dintre companiile mici şi mijlocii din România au planuri de expansiune internaţională, pe care le percep drept un mod de a-şi creşte afacerile arată un studiu realizat de Citi în Europa Centrală şi de Est şi în Estul Mijlociu pe tema activităţii sectorului intreprinderilor mijlocii.
”Considerăm că acest fapt oferă o imagine pozitivă asupra României şi asupra celor cinci industrii în care se observă un interes crescut pentru expansiune: industria manufacturieră (31%), cea tehnologică (21%), cea a produselor de larg consum (19%), cea energetică şi chimică (7%)”, a declarat Vlad Ponta, Director Departament Companii Mici şi Mijlocii la Citibank România.
La nivel regional, aproximativ 58% dintre intreprinderile mijlocii care fac obiectul studiului au în plan să îşi extindă operaţiunile pe plan internaţional în următorul an, în timp ce peste o treime dintre companiile mici au acelaşi obiectiv.
”Potrivit rezultatelor studiului, încrederea majorităţii companiilor intervievate este în creştere. Observăm că din ce în ce mai multe companii încep să evalueze oportunităţi de dezvoltare în afara graniţelor”, a precizat Vlad Ponta, Director Departament Companii Mici şi Mijlocii la Citibank România. ”Cele mai populare zone pentru expansiune sunt Orientul Apropiat, Europa şi Statele Unite”.
Patru dintre cele mai comune provocări cu care se confruntă intreprinderile mijlocii din regiune sunt:
1. Creşterea vânzărilor sau gestionarea unor scăderi ale volumelor de vânzări;
2. Expasiunea internaţională;
3. Schimbările din mediul economic;
4. Managementul capitalului de lucru.
La nivelul diferitelor ţări, provocările arată astfel:
· 23% dintre clienţii băncii din România, Turcia şi Iordania sunt îngrijoraţi de impredictibilitatea din mediul economic.
· 21% dintre clienţii din Cehia, Polonia şi Emiratele Arabe Unite