Clienţii nemulţumiţi ai Volksbank s-au întâlnit ieri în Capitală pentru a pune la punct „planul de atac“ împotriva băncii. Mii de români îndatoraţi s-au declarat împotriva comisioanelor considerate abuzive. Ei au semnat ieri contracte cu avocaţi ce urmează să-i reprezinte în instanţă.
Grupul de clienţi nemulţumiţi ai Volksbank s-au întâlnit ieri pentru a doua oară pentru a pune la cale planul de atac împotriva băncii, după ce reprezentanţii instituţiei nu au răspuns cerinţelor acestora de a înlătura comisioanele considerate abuzive, cum este cel de risc. Nici unul dintre oficialii băncii nu a fost prezent la întâlnire, deşi aceştia au fost invitaţi.
Avocatul Gheorghe Piperea, care îi va reprezenta pe clienţii Volksbank în instanţă, a anunţat că, într-o primă fază, va cere din nou băncii o soluţie pe cale amiabilă. Pasul următor, dacă nu se ajunge la o înţelegere cu reprezentanţii băncii, este de a da instituţia de credit în judecată. Piperea spune că în cazul în care banca percepe costuri abuzive, clientul trebuie să se adreseze atât Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), cât şi unui avocat. „Un proces prin intermediul ANPC durează în România până la 20 de luni. Unul naţional colectiv se poate termina în aproximativ şase luni", a declarat ieri Piperea.
Comisionul de risc, principala nemulţumire
Câteva mii de clienţi ai Volksbank reclamă perceperea comisionului de risc, care ajunge în unele cazuri până la 30% din rata lunară. De exemplu, în cazul unui credit în franci elveţieni, cu o rată lunară de 1.270 de franci, comisionul de risc se ridică la 360 de franci, respectiv 28,3%.
În procesul de modificare a contractelor de credit, pentru alinierea acestora la prevederile Ordonanţei 50/2010 (care elimină o serie de comisioane), Volksbank a transformat comisionul de risc în comision de administrare, iar asta a atr