In ultimii ani, presa din Romania anunta, periodic, noi zile de glorie pentru Internetul romanesc, aflat in continua crestere din punctul de vedere al numarului de utilizatori si de site-uri, al calitatii si al volumului de publicitate. Desi procesul de dezvoltare are deja o istorie in spate, abia acum actorii pietei incearca sa perfectioneze mecanismele care sa sustina economic aceasta crestere.
Explozia Internetului ca mijloc de informare in masa, in Romania, se materializeaza de cativa ani incoace prin suprematia publicatiilor „de stiri" online si prin ascensiunea rapida pe care o cunosc site-urile de nisa.
In fata acestei realitati, editorii online si agentiile de publicitate care iau in serios potentialul economic al spatiului virtual incep, in prezent, sa se miste si sa caute instrumente care sa masoare evolutia lor, dupa tipicul celorlalte mijloace de informare - presa scrisa si audiovizualul. Doar ca socoteala de-acasa nu se potriveste cu aceea din targ.
La inceputul anilor 2000, practica dominanta era aceea in care, pentru a supravietui pe piata, publicatiile online existente contactau direct companiile, in speranta ca, pe baza propriilor lor date despre audienta, vor reusi sa obtina o reclama-doua.
Piata a evoluat insa, in pas cu tehnologia, iar noile sisteme de plasare si monitorizare a publicitatii in domeniul online au devenit un instrument comun de dezvoltare.
De cativa ani, marii brokeri de publicitate online si-au stabilit propriile metode de auditare a site-urilor din portofoliu - o situatie normala pentru concurentialitate, potrivit lui Calin Rotarus, online sales director al regiei de publicitate ARBOMedia.
Aceste metode nu sunt insa suficiente pentru cresterea solida a pietei, deoarece exista o mare varietate de date care ii tulbura pe clienti si care le ridica acestora semne d