Şoferii şi patronii firmelor auto spun că în prezent din vânzări sunt acoperite doar cheltuielile pentru motorină. Astăzi, transportatorii s-au întrunit la o adunare republicană ca să decidă ce acţiuni să întreprindă mai departe.
Transportatorii au fost, ieri, la Guvern şi au discutat cu vicepremierul Mihai Moldovanu despre scumpirea biletelor la călătoriile interurbane, dar n-au ajuns la un numitor comun. Oficialii le-au promis doar că le vor examina solicitarea.
Conducătorii firmelor auto sunt indignaţi de faptul că preţul la carburanţi creşte, dar tarifele la călătorii rămân neschimbate de aproape doi ani. Tudor Rusu, copreşedinte al Uniunii Transportatorilor şi Drumarilor, a declarat că fără o majorare de preţuri nu mai pot supravieţui. „Toţi transportatorii au datorii la companiile petroliere, rentabilitatea la transportul auto de călători este zero, conform statisticilor", susţine Tudor Rusu.
Anatol Şalaru, ministrul Transporturilor, spune însă că nu va accepta creşterea tarifelor. „Transportatorii nu plătesc impozite şi taxe. Toţi banii vin la ei. Există un cancer în acest sistem. Sunt firme care n-au mijloace de transport, dar şi-au deschis rute. Aceştia angajează oameni care au autobuze şi le cer până la zece mii de lei pe lună", susţine ministrul. Şalaru susţine că e nevoie de reformarea sistemului. Între altele, el propune să fie suspendate anumite curse considerate neprofitabile şi să nu se permită ca autobuzele să pornească din gară fără pasageri.
Călătorii sunt revoltaţi
Şoferii, la rândul lor, spun că ministerul nu face decât să-i aducă la sapă de lemn. „Nu-l socot pe Şalaru un ministru bun, deoarece în transport nu are ce căuta un medic", a spus Ion Marusenco, şofer pe ruta Chişinău-Rezina. „Dimineaţă am venit cu şapte pasageri, iar acum plec cu nouă. Doar vinerea şi duminica autobuzul e plin", s-a