Federaţia Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS), condusă de Dan Matei Agathon, a elaborat un studiu din care reiese că acest domeniu trebuie să fie „strategic“ pentru economia României. Federaţia propune un set de 10 idei care ar putea transforma turismul românesc într-o poveste de succes.
„Este necesară o redresare pe termen scurt, dar şi o dezvoltare gândită pe termen lung a turrismului“, arată FPTS într-un comunicat
În opinia liderilor patronali, pentru repunerea turismului printre priorităţile economiei naţionale sunt necesare câteva măsuri esenţiale:
1. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului trebuie să creeze în interiorul său o Agenţie naţională dedicată special turismului care să poată îmbina dezvoltarea regională cu problemele specifice din turism, dar mai ales pentru a se putea realiza un program de dezvoltare pe termen mediu şi lung a turismului românesc. Această Agenţie trebuie să lucreze cu un personal tehnic, expert pe domeniu, care a lucrat în turismul real, pentru a se descoperi priorităţile de dezvoltare, dar şi pentru a verifica mereu efectele deciziilor luate. Personalul tehnic trebuie să găsească soluţii împreună cu organizaţiile şi federaţiile de turism printr-un dialog continuu şi prin întâlniri periodice pentru a se identifica problemele de pe teren şi a se găsi soluţii agreate de ambele părţi. Fără atragerea specialiştilor din domeniul turistic nu se pot găsi soluţii de dezvoltare sănătoasă, implementarea măsurilor şi găsirea soluţiilor fiind eficiente doar pe baza datelor şi aşteptărilor reale din economia turistică.
2. Orientarea agresivă şi intensivă către pieţele din vestul Europei, dar şi către cele mai puţin obişnuite (Rusia, China sau Japonia, de exemplu) constituie o altă prioritate a turismului românesc. Acest lucru nu doar că ar atrage un plus de calitate în turismul românesc, dar ar contribui la fel