Începută din aprilie, blocada Canalului Dunăre-Marea Neagră şi a Portului Constanţa, care nu mai sunt utilizate de combinatul siderurgic ArcelorMittal Galaţi pentru transportul minereului, continuă
Ieri, directorul general executiv al combinatului gălăţean, Thierry Le Gall, a anunţat că negociază cu operatorul portuar Comvex încheierea unui contract pe termen lung, ceea ce ar însemna reluarea livrărilor pe la Constanţa. În replică, directorul general al Comvex, Viorel Panait, a declarat pentru Gândul că nu a primit nici o invitaţie la negocieri, dar că este dispus să încheie un contract pe cinci ani. "Normal că vreau să închei acest contract, deoarece materia primă pentru ArcelorMittal reprezenta 60% din volumul nostru de activitate", a spus Panait.
Dacă nu se va ajunge la o înţelegere cu Comvex, Le Gall a ameninţat că este posibilă chiar preluarea companiei, printr-o majorare de capital. ArcelorMittal deţine 36% din acţiunile Comvex, prin intermediul unei firme înregistrate în Insulele Virgine. De mai bine de şapte luni de zile, materia primă necesară combinatului de la Galaţi este livrată prin Bulgaria. În urma deciziei conducerii combinatului ArcelorMittal de a transporta minereul prin portul bulgar Burgas şi apoi pe Canalul Bîstroe, a dispărut aproape 70% din traficul pe Canalul Dunăre - Marea Neagră şi 30% din cel al Portului Constanţa. (A.B.)
Începută din aprilie, blocada Canalului Dunăre-Marea Neagră şi a Portului Constanţa, care nu mai sunt utilizate de combinatul siderurgic ArcelorMittal Galaţi pentru transportul minereului, continuă
Ieri, directorul general executiv al combinatului gălăţean, Thierry Le Gall, a anunţat că negociază cu operatorul portuar Comvex încheierea unui contract pe termen lung, ceea ce ar însemna reluarea livrărilor pe la Constanţa. În replică, directorul general al Comvex, Viorel Panait, a declarat