Bilanţ la o lună de la lansarea campaniei „100 de zile pentru 100 de ani” dedicată salvării Cazinoului din Constanţa. Primăria a înaintat acte pentru cedarea clădirii ministerelor; comunitatea locală - un simplu spectator.
O scrisoare deschisă, demersurile directe şi masa rotundă organizată la Hotel Ibis au fost acţiuni la care liderii comunităţii au reacţionat responsabil şi cooperative, spun iniţiatorii campaniei - Ovidiu Cupşa, manager campanie, şi Valentin Coman, director executiv Grupul pentru jurnalism, cultuă şi comunicare.
Mazăre s-a certat cu prefectul Constanţei ca la uşa cortului pe tema Cazinoului „În urma discuţiilor directe între autorităţi – Primărie – Prefectură, solicitările au ajuns la reprezentanţii Guvernului în teritoriu. În plus, între Ordinul Arhiţectilor, Primăria şi Prefectura Constanţa s-au stabilit noi relaţii de lucru în comun, nu doar în privinţa Cazinoului, ci şi a zonei Peninsulare, un pas înainte pentru reabilitarea şi recuperarea memoriei istorice a oraşului Constanţa“, se arată într-un comunicat al iniţiatorilor campaniei, ca un bilanţ al primei luni. În schimb, în cadrul campaniei de strângere de fonduri nu s-au înregistrat depuneri benevole, reacţia comunităţii rămânând încă latentă şi manifestată doar la nivel declarativ. Sondajul cotidianului Adevărul, un alt punct de plecare Folosind această direcţie a campaniei, cotidianul Adevărul de Constanţa a realizat un sondaj printre oamenii de afaceri de succes de pe plan local, care s-au arătat dispuşi să doneze sume importante pentru reabilitarea Cazinoului. „În cazul în care s-ar agrea o susţinere financiară prin donaţii, aceasta ar putea să se desfăşoare sub controlul direct al unui consorţiu de ONG-uri, fundaţii şi asociaţii, care să reprezinte controlul civic şi să asigure echilibrul şi transparenţa publică“, se arată mai arată în comunicat. Află ce soluţii dau bogaţii C