Mircea Marian: "Intenţia premierului Tăriceanu de a închide Aeroportul Băneasa înseamnă victoria mafiei imobiliare din Pipera, precum şi o lovitură dată turiştilor şi căpşunarilor care se bucurau de avantajele liniilor low cost".
Ceea ce primul-ministru nu ştie - sau nu vrea să ştie - este că, în 2007, s-a mai experimentat transferul pe Otopeni al curselor de pe Băneasa. Ghişeele pentru „check-in“ erau suprasolicitate, erau cozi la controlul antitero şi se pierdeau circa 20 de minute doar pentru a ieşi din parcarea aeroportului. Dar Tăriceanu şi Orban, care circulă doar pe la Salonul Oficial, nu aveau cum să afle de aceste inconveniente. Cei doi nu ştiu, probabil, nici că singurul mijloc de transport în comun către şi dinspre Aeroportul Otopeni este un autobuz care, în timpul săptămânii, circulă din sfert în sfert de oră şi este extrem de aglomerat. Pentru cei cu bagaje mari este un adevărat calvar să te sui în acest autobuz. Un taxi până la Aeroportul „Henri Coandă“ costa, astă- vară, circa 500.000 de lei vechi - un preţ considerabil pentru cei care zboară pe liniile low cost. Dar aceasta nu este singura problemă: datorită infernului din trafic, provocat de lucrările la un pasaj subteran, majoritatea taximetriştilor refuză să circule spre Otopeni.
Aeroporturi relativ apropiate de centru există şi în alte capitale. London City Airport deserveşte districtul financiar al oraşului şi operează zboruri internaţionale ale unor companii precum Lufthansa sau KLM. Aeroportul internaţional Portela, din Lisabona, este complet încercuit de aşezări urbane.
Dar Tăriceanu vrea să închidă Băneasa pentru ca protipendada din Pipera - Gigi Becali, de exemplu - să nu mai fie deranjată de zgomotul avioanelor care le zboară prin sufragerie. Indivizii aceştia şi-au construit vilele la doi paşi de pista de decolare - unii fără autorizaţie, alţii cu auto