Clienţii preferaţi ai colectorilor de creanţe sunt rău-platnicii care au contractat împrumuturi pentru nevoi personale. Într-un clasament al domeniilor din care provin cei mai mulţi Clienţii preferaţi ai colectorilor de creanţe sunt rău-platnicii care au contractat împrumuturi pentru nevoi personale.
Într-un clasament al domeniilor din care provin cei mai mulţi rău-platnici urmăriţi de recuperatorii de datorii, primul loc este ocupat de bănci şi instituţiile financiare nonbancare. Urmează, în ordine, telefonia mobilă, asigurările, construcţiile şi activităţile de retail - vânzări directe de produse cosmetice, comerţ cu autovehicule etc. Veniturile totale ale colectorilor de debite au fost de peste 15 milioane de euro în 2006, această piaţă crescând odată cu dezvoltarea creditelor de consum.
Colectorii de creanţe estimează că piaţa pe care activează ei va creşte în 2007 şi următorii ani prin valoarea şi volumul mare al creditelor acordate, şi nu prin aportul de clienţi noi. Recuperatorii cred că managementul creanţelor nu a ajuns încă la maturitate în România, dar 2007 este anul în care aproape toate băncile comerciale vor externaliza serviciile de colectare a datoriilor recente, cu excepţia celor provenite din credite ipotecare.
"În România se întâmplă acest lucru pentru că există o dezvoltare puternică a băncilor, iar acestea se concentrează pe acordarea de credite şi aleg să externalizeze serviciile de colectare. Actualele condiţii ale pieţei ne permit creşteri de peste 20% ale cifrei de afaceri pentru 2007 şi estimăm acelaşi ritm de creştere şi pentru 2008", ne-a declarat, ieri, Georg Kovacs, managing partner al EOS KSI România - lider al pieţei autohtone de administrare a creanţelor.
Românii, mai nerăbdători decât polonezii
Oficialul EOS a adăugat că în timp ce în alte state, precum Polonia şi Ungaria, creanţele de recupe