Hotărârea de guvern privind privatizarea CFR Marfă a fost aprobată de Guvern, în şedinţa de miercuri, au declarat surse oficiale citate de Mediafax. Săptămâna trecută, actul normativ a fost dezbătut de Guvern în primă lectură, iar marţi, 12 februarie, proiectul a fost dezbătut şi în Consiliul Economic şi Social (CES).
„Partea sindicală nu a fost de acord cu proiectul, în forma propusă de Guvern, astfel că avizul său a fost negativ, iar partea patronală a fost de acord“, a declarat pentru „Adevărul“ preşedintele CES, Florian Costache.
Etapele privatizării
CFR Marfă înregistrează în prezent datorii totale de 1,8 miliarde de lei, dintre care circa 600 de milioane de lei la buget şi 600 de milioane lei către CFR Infrastructură, restul reprezentând penalităţi de întârziere şi restanţe către furnizori privaţi.
Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) a avizat strategia,, solicitând privatizarea cu un investitor strategic şi respectarea obligaţiilor pe care societatea le are faţă de MApN, NATO şi alte structuri de securitate.
Pentru pregătirea procesului de privatizare vor fi parcurse o serie de etape:
- notificarea creditorilor CFR Marfă cu privire la posibilitatea modificării structurii acţionariatului, ca urmare a privatizării, şi obţinerea acordului acestora
- obţinerea avizelor de mediu pentru privatizare şi a certificatelor de obligaţii bugetare
- întocmirea unui dosar de prezentare (inclusiv a proiectului contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni)
- asigurarea accesului potenţialilor investitori la date şi informaţii despre CFR Marfă (inclusiv prin organizare unui Camere de Date)
- publicarea ofertei de vânzare a acţiunilor.
Garanţie de 10 milioane de euro din partea ofertanţilor
Conform strategiei, statul va ceda pachetul majoritar al CFR Marfă prin negociere pe