Într-un Cluj conservator faţă de publicitatea neconvenţională, orice campanie mai deosebită iese în evidenţă. O firmă şi-a acoperit maşina cu gazon sintetic pentru a-şi face reclamă. Este ultima găselinţă dintr-un şir mai lung de idei originale de promovare a produselor. Ca să-ţi vinzi produsele în timp de criză, trebuie să găseşti o modalitate să „ieşi în faţă”. Aşa s-au gândit şi reprezentanţii unei firme specializată în amenajarea de obiective sportive, care şi-a acoperit una dintre maşini în totalitate cu gazon sintetic.
Specialiştii în publicitate din Cluj spun că acesta este un exemplu de publicitate nevonvenţională, mai mult sau puţin adaptată perioadei de criză, care nu este neaparat un obicei într-un oraş conservator din acest punct de vedere.
Alte campanii „îndrăzneţe” practicate în Cluj au fost panouri publicitare mobile cărate în spate sau bannere plimbate la semafor prin faţa şoferilor.
Criza lasă publicitatea „plictisitoare”
„Am văzut în străinătate ceva similar şi am împrumutat ideea, chiar dacă acolo se făcea publicitate la altceva. Chiar are efect maşina”, spune Anca Vasile, director tehnic la Artimex Sport, firma care a pus în circulaţie maşina-gazon.
Pentru a putea circula, pentru maşină s-a obţinut un acord de schimbare temporară a culorii.
Bogdan Brânzaş, CEO al Branzas Design, una dintre cele mai importante agenţii specializate pe branding din ţară, spune că din păcate, Clujul este secetos în această perioadă. „Este o secetă mare la bugete şi prin urmare şi la idei. Este imposibil de făcut ceva deosebit în această perioadă”, este de părere Bogdan Brânzaş.
Ideile îndrăzneţe nu prea prind
Daniel Lupean, director general al agenţiei Reset Media, spune că astfel de campanii neconvenţionale se potrivesc firmelor mai mici, dar acestea nu au acelaşi im