În condiţiile unui mediu de lucru din ce în ce mai stresant, siguranţa jobului şi aprecierea şefilor au devenit mai importante decât salariul.
Într-un moment de vârf al crizei economice, când locurile de muncă sunt puţine şi concurenţa pe ele este mare, din ce în ce mai multe categorii profesionale sunt afectate de stres, tendinţa de încărcare şi epuizare emoţională la serviciu fiind în creştere, spun experţii din domeniul resurselor umane. Cu toate acestea, un studiu realizat anul trecut de HR România arată faptul că peste 38% din români sunt mulţumiţi de locul de muncă, iar 30% din respondenţi afirmă că au momente în care nu se simt în largul lor din cauza postului pe care îl ocupă.
Managementul ineficient, factor de stres
Specialiştii susţin că siguranţa locului de muncă, respectul din partea şefilor şi colegilor, satisfacţia profesională şi o echipă unită îi ajută pe angajaţi să fie mai fericiţi la locul de muncă, în timp ce proiectele multiple, managementul ineficient şi monotonia sunt principalii factori care îi stresează pe salariaţi. Mai mult, nici salariul nu este neapărat un motiv de satisfacţie, ci poate deveni un factor de stres.
„Salariul atractiv nu este suficient pentru a aduce satisfacţie deplină, cu toate că este important. Un salariu consistent este validarea muncii de calitate a persoanei, însă nu garantează că acel job îi aduce persoanei şi satisfacţia muncii", este de părere psihologul Keren Rosner. Şi Monica Dona, PR Manager în cadrul companiei Lugera & Makler, este de aceeaşi părere, afirmând că pachetul salarial este insuficient pentru motivarea unui angajat.
„Sunt fericită deoarece lucrez într-un domeniu care îmi place şi fac ceea ce îmi place. Probabil că altfel nu aş rezista, deoarece salariul nu este pe măsura efortului depus. Sunt mai căsătorită cu locul de muncă decât cu soţul meu", spune Ioana C.