Americanii şi britanicii se duelează de la distanţă încercând să creeze cea mai rapidă maşină din lume, care să depăşească recordul de 1.227 de kilometri pe oră, deţinut de ThrustSSC.
Undeva în California, într-un garaj modest din deşertul Mojave, mai mulţi ingineri, conduşi de americanul Waldo Stakes, lucrează la cea mai rapidă maşină de pe Terra, care ar trebui să depăşească viteza de 3.200 de kilometri pe oră, la sol. Modelul pe care Stakes se chinuieşte să-l asambleze se numeşte Sonic Wind LSRV, este lung de peste 15 metri şi este creat din mai multe părţi adunate de la avioane militare, nave spaţiale NASA şi rachete nucleare.
„Numele înseamnă Land Speed Record Vehicle (Autovehiculul care deţine recordul de viteză la sol - n.r.), pentru că viteza sa va fi de peste 3.200 de kilometri pe oră, un record absolut", a explicat Waldo Stakes.
Inginerul american susţine că toate părţile componente ale vehiculului-rachetă l-au costat câteva mii de dolari, dar acesta este doar începutul. El afirmă că va folosi pentru deplasarea maşinii un combustibil format dintr-un amestec de metanol şi oxigen lichid, care transformă maşina într-o bombă controlată, viteza de deplasare fiind mai mare decât cea a avioanelor hipersonice X-15. Click pe foto pentru a vedea o infografie cu bolidul Bloodhound SSC
Bolidul britanic, mai puţin rapid
Creaţia americanului vine ca o replică la maşina Bloodhound SSC, creată de britanici şi care urmează să fie lansată în acest an, tot pentru a doborî recordul mondial de viteză. Spre deosebire de autovehiculul pregătit de americani, cel britanic ar atinge o viteză de doar 1.600 de kilometri pe oră. Prototipul este propulsat de un motor de avion şi de o rachetă, care vor face ca autovehiculul să aibă puterea egală cu cea oferită simultan de 180 de monoposturi de Formula 1.
Lupta piloţilor şi lupta sexelor
Dacă Wal