Traficul aerian al României va fi supus unor restricţii fără precedent în timpul Summitului NATO şi a Forumului Transatlantic de la Bucureşti, din 1-5 aprilie a.c. Sursa: Reuters
În plus, se aşteaptă ca serviciile de telefonie mobilă să fie suprasolicitate în zona Palatului Parlamentului, estimându-se că 1.000 de persoane vor utiliza simultan telefoanele mobile. Din acest motiv, companiile au demarat deja investiţii pentru optimizarea infrastructurii.
Low costurile, la Otopeni
Astfel, un avion AWACS al NATO va monitoriza non-stop teritoriul ţării, Aeroportul Băneasa va fi închis, iar „Henri Coandă“ va fi survolat permanent de elicoptere ale Armatei.
Directorul Aeroportului Băneasa, Ştefan Mladin, susţine că nu a fost încă informat oficial despre închiderea temporară a aeroportului, dar îi asigură pe pasagerii care şi-au cumpărat bilete că nu trebuie să-şi facă griji: cursele low cost de pe Băneasa vor fi preluate de „Henri Coandă“. Companiile care au programate zboruri de pe Aeroportul Băneasa în perioada summitului sunt: Blue Air, Wizz Air, MyAir, Germanwings şi Sky Europe.
„Ochii din cer ai NATO“
De altfel, potrivit unui proiect, în cele cinci zile, niciun aparat de zbor militar nu se va ridica de la sol fără acordul şefului Statului Major General, amiralul Gheorghe Marin. Excepţie vor face două elicoptere ale Ministerului de Interne, care vor însoţi coloanele oficiale, de la aeroport spre Palatul Parlamentului şi la hotelurile unde sunt cazaţi delegaţii străini.
Însă „vedeta“ misiunii de securizare a spaţiului aerian va fi fără îndoială aparatul AWACS, cunoscut drept „ochii din cer ai NATO“. Şeful bazei NATO Trapani, din Italia, lt.-col. Antonio Eramo, a anunţat încă de anul trecut prezenţa radarului aerian pe perioada summitului: „Acesta va pleca spre România de la Geilenki