Pro TV, Antena 1 şi Kanal D au pierdut zeci de mii de telespectatori în sondajele de luna trecută. În timp ce unele canale TV au scăzut în audienţe, cele două posturi de ştiri, Antena 3 şi Realitatea TV, şi Disney Channel au „prins putere“ în luna iunie.
Cu mici excepţii, mai toate posturile de televiziune au intrat „în hibernare". Un trend natural pe timp de vară, când românii pleacă în concediu, iar emisiunile-locomotivă ale posturilor TV intră în vacanţă. Cea mai mare pierdere, în materie de audienţă, a fost înregistrată de liderul televiziunilor, Pro TV, care a avut un declin de 48.000 de telespectatori. Pro TV a ajuns, astfel, la o audienţă medie de 281.000 de privitori pe minut. Şi competitorul său, Antena 1, a avut un minus de 21.000 de telespectatori.
Disney Channel şi B1 TV, în creştere
Câştigate în această lună de vară au fost posturile de ştiri. Antena 3 a urcat pe locul al treilea în clasamentul general, devansând Kanal D, ocupantul aceleiaşi poziţii în luna mai. Realitatea TV a câştigat, de asemenea, audienţă şi a ajuns de pe poziţia a cincea, pe care o ocupa în mai, pe cea de-a patra. Kanal D a suferit de asemenea o scădere abruptă: minus 18.000 de telespectatori în iunie faţă de mai, coborând tocmai pe locul al cincilea. Disney Channel este cel de-a treilea post din top 10 care a ieşit „pe plus" în iunie, semn că a început vacanţa pentru copii.
Canalul TV a avut în iunie o medie de 58.000 de privitori pe minut, cu 2.000 mai mulţi decât în mai. Postul OTV a ieşit din clasament, aflându-se pe locul al 11-lea, cu o medie de 40.000 de telespectatori pe minut. Şi audienţa postului de televiziune B1 TV a avut o creştere de 2.000 de telespectatori, atingând în iunie o medie de 27.000 de telespectatori. Chiar şi aşa, postul de televiziune se află pe locul 18 în clasamentul ratingurilor.