Ministerul olandez pentru Afaceri Sociale a lansat o linie telefonică specială unde cetăţenii din Europa Centrală şi de Est pot reclama problemele pe care le-au avut cu agenţiile de ocuparea forţei de muncă dubioase, a declarat astăzi ministrul de resort Henk Kamp, citat de Dutch.nl.
Linia de asistenţă telefonică a fost deschisă oficial în aceeaşi zi în care Parlamentul European a votat moţiunea de condamnare site-ul PVV deschis pentru olandezii care vor să se plângă că şi-au pierdut joburile din cauza cetăţenilor din Europa Centrală şi de Est care trăiesc în Ţările de Jos.
Rezoluţia PE: Cerem premierului olandez Mark Rutte să condamne public această iniţiativă "deplorabilă" a unui partid extremist din ţara sa şi din coaliţia de guvernare
Dezbaterea de la Strasbourg: Site-ul PVV este o RUSINE. Continutul său este "discriminatoriu", "xenofob" şi "antieuropean"
Ministrul olandez Henk Kamp a negat orice legătură între cele două iniţiative. "Linia de asistenţă telefonică a fost anunţată cu ceva vreme în urmă, ca parte a unui pachet de măsuri. Este nevoie de un timp înainte ca o astfel de linie telefonică gratuită să poată fi configurată", a declarat purtătorul de cuvânt al lui Kamp.
Site-ul guvernului şi linia de telefon nu sunt dedicate numai cetăţenilor care simt ca au fost exploataţi de agenţiile de plasare a forţei de muncă, ci şi pentru companiile care spun că se confruntă cu concurenţa neloială prin forţa de muncă ieftină.
Olanda s-a opus cu vehemenţă ridicării restricţiilor pe piaţa muncii pentru români şi bulgari, a primit cu mari reţineri obligaţia, stabilită prin tratatul UE, de deschidere a angajărilor pentru cetăţenii din Europa de Est care au intrat în UE în 2004 şi continuă să manifeste o opoziţie dură faţă de aderarea României şi Bulgariei la spaţiul Schengen.
Poziţia Olandei şi atitudini