Potrivit ultimului raport al Studiului Naţional de Audienţă, publicaţia editată de Adevărul Holding a câştigat 55.000 de cititori în perioada aprilie 2008 – aprilie 2009. Tabloidele şi majoritatea ziarelor quality au înregistrat creşteri ale audienţelor, deşi în valul anterior, cu mici excepţii, tendinţa a fost de scădere. Click aici pentru datele SNA. Cifrele de audienţă ale publicaţiilor româneşti din valul aprilie 2008 – aprilie 2009 au arătat o îmbunătăţire a numărului de cititori, în mai toate cazurile.
Lider rămâne „Jurnalul Naţional“, însă acesta a fost într-o scădere continuă în ultimele cinci valuri. Dacă în perioada aprilie 2007 – aprilie 2008 publicaţia avea, în medie, 742.000 de cititori pe ediţie, în aprilie 2008 – aprilie 2009 numărul acestora a scăzut la 668.000.
Astfel, ziarul trustului Intact a pierdut 20.000 de cititori faţă de valul de audienţă făcut public în această iarnă. Al doilea clasat este „Evenimentul zilei“, care a câştigat 9.000 de cititori, după ce, conform valului din ianuarie 2008 – ianuarie 2009 acesta pierduse 22.000. Pe locul al treilea rămâne ziarul „Adevărul“, dar care a avut cea mai mare creştere a audienţei.
În perioada analizată, publicaţia a fost citită în medie de 473.000 de persoane pe ediţie, cu 55.000 de cititori mai mulţi faţă de studiul realizat în perioada ianuarie 2008 – ianuarie 2009. De altfel, „Adevărul“ a câştigat aproape 100.000 de cititori în ultimele cinci valuri de audienţă.
Tabloidele, creştere agresivă
Tot pe segmentul ziarelor de calitate, restul publicaţiilor au înregistrat o creştere modestă a audienţei: „România liberă“ (7.000), „Cotidianul“ (1.000) şi „Gândul“ (5.000). În schimb, „Ziua“ a pierdut 2.000 de cititori.
Ziarele tabloide şi-au menţinut tendinţa de creştere a audienţei, cea mai importantă fiind cea a ziarului