Documentarul „Metrobranding“ al tinerilor regizori Ana Vlad şi Adrian Voicu are premiera de la ora 20.00, la Cinema Studio. Proiectat în cadrul Festivalului de Film European, „Metrobranding“ povesteşte destinul a şase mărci din Epoca de Aur.
Filmul va intra în cinematografele din toată ţara la 20 mai. „Metrobranding" documentează, timp de o oră şi 29 de minute, traseul a şase mărci celebre în comunism: tenişii de Drăgăşani, salteaua „Relaxa", bicicleta „Pegas", motocicleta „Mobra", becul de Fieni şi maşina de cusut „Ileana". Toate aceste obiecte, recuperate, devin personaje în sine în filmul Anei Vlad şi al lui Adrian Voicu. Destinul lor este dublat de cel al oamenilor care le fabricau: un tandem înduioşător, căci dintre aceste obiecte, salteaua „Relaxa" este singura supravieţuitoare - fabrica mai funcţionează şi astăzi.
Termenul „Metrobranding", care dă numele filmului, este folosit pentru a desemna efortul autorităţilor unui oraş pentru a găsi un brand cu ajutorul unui film sau al unui regizor. Documentarul este filmat la Cugir sau Drăgăşani, iar imaginile se succed într-un montaj curat - realizarea e simplă la nivel stilistic -, derulând însă nu doar nişte poveşti, ci şi translaţia de la comunism la capitalism şi felul în care aceasta a marcat viaţa generaţiei anilor '70. Ana şi Adrian, care au amândoi 30 de ani - suntem „producţie 1980", glumesc ei - au început să lucreze la „Metrobranding" din 2008.
O motocicletă Mobra Foto: Marius Iacob
Au dedicat filmul „generaţiei părinţilor" - tatăl lui Adrian chiar a lucrat la „Steaua electrică", fabrica de becuri din Fieni. „Astăzi încerci să-ţi înţelegi părinţii şi apar nişte frânturi, iar atunci te întrebi de unde vin aceste frânturi? Ne raportăm la realitate prin filtrul comunismului", explică Adrian o parte din impulsul care l-a făcut să înceapă lucrul la acest film. Ana rotunje