"Există o singură modalitate de a ucide capitalismul: prin taxe, taxe şi iar taxe" - Karl Marx
Impozitele pentru mai multe case şi maşini puternice vor fi menţinute la un nivel ridicat şi în 2011, titrează agenţiile de ştiri. Întrebarea este însă ce-i aceea o maşină puternică? Un Aro 244 de 3.200 centimetri cubi, care are o putere a motorului de 90 cai putere? Sau un Porsche Cayenne care cu aceeaşi cilindree dezvoltă o putere de trei ori mai mare? Cel de-al doilea e într-adevăr un automobil puternic, dar pentru care se plăteşte un impozit similar cu cel pentru un Aro 244, cu care se cară varză şi cartofi.
Iar aberaţia taxării continuă, fiindcă cine merge cu Aro, Hyundai ori Kia, plăteşte un impozit mai mare decât o persoană care deţine o vilă de 300.000 de euro. Adică în cazul unei maşini, care reprezintă o zecime din valoarea unei case, scoţi din buzunar mai mulţi bani decât pentru un imobil cu etaj!
Dar mai mult decât atât, autorităţile locale au trimis în plic oamenilor la sfârşitul anului trecut ce impozite au de plătit pentru casă şi maşină în 2010. Şi contribuabilii au constatat că au mai mult de dat decât în 2009. De ce? Pentru că în loc să scadă cheltuielile cu personalul supradimensionat, primăriilor li s-a permis să majoreze taxele locale cu până la 20%.
În fine, taxele s-au mărit, contribuabilii le-au plătit până în martie pentru a beneficia de bonificaţie, dar în iunie Guvernul a văzut că tot nu-i ajung banii şi precum milogii de la semafor, a întins din nou mâna către cei pe care îi consideră bogaţi. Deşi oamenii şi-au redus deja diverse costuri ca să poată compensa majorarea de taxe. Fără a-şi putea închipui că va fi necesar să-şi micşoreze iarăşi cheltuielile pentru că statul-cerşetor va avea tupeul să umble încă o dată cu cerutul în acelaşi exerciţiu fiscal. Mergând pe această linie, Executivul v