Microsoft are două ramuri mari, începând din anii '90. Prima este cea cunoscută de toată lumea, este cea care produce Windows şi Office, iar a doua e divizia care se ocupă de cercetare şi crearea acelor tehnologii care să-i asigure companiei întâietate pe piaţă.
Microsoft a început capitolul „cercetare“ în 1991, cu primul laborator Research deschis în Redmond, Washington. Şase ani mai târziu deschidea unul şi în Marea Britanie, în Cambridge, iar acesta se preocupă în prezent de securitate, de cum pot fi „învăţate“ computerele noi lucruri, dar şi de ce se poate face cu o cantitate însemnată de date. Spre finalul lunii septembrie, Microsoft şi-a prezentat noile proiecte.
Trei sunt de un interes mai mare prin ceea ce înseamnă pentru utilizatori. Este vorba, în primul rând, de un dispozitiv nou pentru interacţiunea cu computerul folosind doar dispozitivul Kinect şi recunoaşterea unor gesturi. Apoi, sistemul prin care compania analizează o cantitate mare de informaţii pe care o colectează de la utilizatori pentru a furniza recomandări mai bune de conţinut pe consolele Xbox. În final, e vorba de cum vor fi schimbaţi pilonii căutărilor online pentru a întoarce rezultate pe baza profilurilor sociale, nu doar a cuvintelor-cheie.
„Adevărul“ a avut ocazia să discute cu Abigail Sellen, principal researcher la Microsoft Research şi co-administrator al Socio-Digital System. Ea este interesată în principal de cum poate influenţa viaţa de zi cu zi a oamenilor sistemele de calcul, făcându-le atât utile, cât şi de încredere. Îşi derulează activitatea în cercetare de aproape 20 de ani, iar la activ are 23 de patente.
Despre viitor, numai de bine
„Conectivitatea va fi totul în următorii 10-20 de ani. E vorba de ecosistemul de dispozitive pe care omul le are lângă el“, afirmă Abigail Sellen când am întrebat-o care crede că va fi elementul central în tehnolog