Majorarea tarifelor de trecere a Dunării pe la Feteşti şi Giurgeni îi obligă pe şoferi să ceară cu 10% mai mulţi bani pentru transportul de pasageri şi de marfă. Micii cărăuşi au ajuns să reducă şi diurnele angajaţilor.
Trecerea Dunării pe şosea din România în România – adică pe la Feteşti-Cernavodă şi Giurgeni-Vadu Oii – s-a scumpit din nou, tarifele de acum ajungând la o valoare aproape dublă faţă de cea din 2009-2010. Cum era de aşteptat, creşterea acestor taxe, care pentru firmele de transport înseamnă costuri operaţionale mai mari, se va reflecta foarte curând în tarifele finale percepute de şoferi pentru serviciile lor.
„Pentru a contracara efectele majorării acestui cost operaţional, companiile vor trebui să mărească proporţional tarifele de transport. În mod normal, transportul cu frecvenţă mare, regulat, ar trebui să obţină reduceri substanţiale, iar serviciile publice de transport, în special la pasageri, ar trebui să fie scutite de aceste tarife. Transportatorii de marfă vor trebui să-şi convingă beneficiarii că aceste costuri nu cresc din vina lor şi să ceară mai mulţi bani“, ne-a declarat Augustin Hagiu, preşedintele Confederaţiei Naţionale Rutiere. El a precizat că şi autorităţile ar trebui să dea dovadă de mai multă flexibilitate şi să introducă facilităţi pentru transportatorii puternic afectaţi de taxele de pod.
Şoferii, lăsaţi fără replică
Vestea scumpirilor i-a pus pe jar pe şoferii care tranzitează cele două poduri dunărene. În special cei care conduc TIR-uri sunt nemulţumiţi de faptul că trebuie să scoată mai mulţi bani din buzunare. Mihai Popa (35 de ani) transportă marfă dintr-un angro din Bucureşti către Constanţa şi trece podul de la Feteşti-Cernavodă de două ori pe săptămână. Faptul că va trebui să plătească 182 de lei pentru un singur drum dus-întors l-a lăsat fără replică. „Vor să nenorocească şi trans