Acesta spune că ministerul a schimbat regulile în timpul jocului şi că profesorii au fost supuşi unui tratament inuman, să susţină toate probele comasate într-o singură zi, şi doar scris.
Florinel Agafiţei, unul dintre intelectualii de vază ai acestui judeţ, profesor de istorie şi scriitor distins cu numeroase premii de Uniunea Scriitorilor, a luat atitudine faţă de modul cum s-a organizat anul acesta examenul de definitivat, fără să fie implicat direct în acesta.
Profesorul spune că este de datoria sa de dascăl să arate ce nu a fost în regulă cu acest examen care a dus numai în Vrancea la retragerea unei treimi din candidaţi din concurs.
”Examenul de definitivat în învăţământ a fost, cîndva, unul serios, în care se respectau atât cei care formulau subiectele, cât şi candidaţii care urmau să le rezolve şi să obţină respectivul statut în cadrul sistemului educaţional din România.
Constat cu stupefacţie că, în prezent, acest examen riscă să se transforme în „ceva” ce trebuie susţinut în oricare condiţii şi cu regulile jocului, posibil de schimbat, chiar în derularea sa.
Să mă explic: nu cu mulţi ani în urmă, cel care dorea să promoveze un asemenea examen se înscria la un anumit centru universitar; să spunem Iaşi, Bucureşti sau Cluj. Acolo se derula o prealabilă perioadă de pregătire, de două săptămâni, cu profesori universitari, ce aduceau candidaţii la zi în privinţa apariţiilor unor noi concepte, puncte ştiinţifice de vedere recente etc.
De asemenea, candidatul ştia din vreme ce bibliografie are de urmat, precum şi zilele în care trebuia să se deruleze examenul. De obicei, între examene era prevăzută o perioadă de 1-2 zile, pentru ca pauza respectivă să folosească celui supus stresului specific unei asemenea încercări. Dacă erai înscris, de exemplu, la istorie, susţineai mai multe probe, în scris şi oral; astfel, erai obligat să tr