În 1955, Walt Disney deschidea primul hotel ce-i purta numele, amplasat la doi paşi de intrarea în celebrul parc de distracţii din California (SUA). La baza ideii, stătea un concept de afaceri revoluţionar la acea vreme: oferiţi-le oamenilor tot ceea ce-şi pot dori, dar numai la preţurile stabilite de noi.
În urmă cu exact 58 de ani, pe 5 octombrie 1955, în Anaheim, o mică localitate din California (SUA), se deschidea primul Hotel Disneyland. Afacerea, o înţelegere financiară de proporţii între Walt Disney şi Jack Wrather, un multimilionar american, cu afaceri în domeniul petrolului, al filmului şi al jocurilor de noroc, marca deschiderea unei noi epoci în industria divertismentului. Era definitivarea unui plan început cu ani în urmă (prin ideea construcţiei primului parc de distracţii Disneyland), cărămida finală a unei lumi paralele, gândită în jurul personajele din desenele animate şi proiectată pe criterii financiare de succes.
Scopul din spatele inaugurării primului hotel Disney nu era greu de intuit. Primul parc tematic pentru cei fascinaţi de aventurile lui Mickey Mouse, Goofy & Co., deschis cu numai câteva luni înainte, era izolat de principalele trasee turistice californiene. Aşa se face că, o mare parte dintre potenţialii doritori abandonau ideea unui sejur la Disneyland, tocmai din cauza distanţelor mari şi, implicit, a sumele de bani cheltuite, pe drumurile dintre destinaţia turistică şi locurile de cazare din zonă.
Sesizând problema, Walt Disney a gândit inaugurarea unui hotel, aflat în imediata apropiere a parcului tematic, stabilind şi premisele unei idei de afaceri aflată la putere astăzi: „Tot ceea ce-ţi poţi dori“. Dacă Parcul Disneyland deschisese o lume nouă, construită pe folosirea din plin a fascinaţiei privitorilor pentru personajele desenate, şi totuşi în mişcare, Hotelul Disneyland avea să traseze graniţele acestei creaţii,