În timp ce foarte multă lume din țară și străinătate laudă dinamismul ICR din ultimii ani și susține că Patapievici este un bun manager, Salonul de la Torino şi premiul berlinez al lui Mircea Cărtărescu sunt încă o dovadă că mediile culturale europene recunosc valoarea intelectualilor români, presiunea exercitată de noua putere ridică semne de întrebare pentru mulți oameni de cultură de nivel internațional. Sursa: Vlad Stănescu
Într-o declaraţie exclusivă pentru “Evenimentul zilei”, omul de cultură spune că politica aberantă a Parlamentului a contribuit la “izolarea și rușinea în care ne aflăm azi în lume”.
„Demolarea ICR de către regimul aventurier Ponta-Antonescu ar fi trebuit să fie primul semnal, la-nceputul lunii, al tragediei în care ne-am găsit, foarte repede, cu toții. Parlamentul aservit celor doi escroci politici a făcut un prim experiment de autoritarism, absurd și inutil ca și următoarele, cu ICR, îndepărtându-și astfel artiștii și intelectualii. Revolta tăcută și civilizată a papioanelor i-a făcut să creadă pe guvernanți că merge: n-aveau să se-mpiedice ei, cei gata să se ia de gât cu Angela Merkel, de cinci sute de visători. Ce s-a-ntâmplat mai departe a confirmat politica aberantă a parlamentului, ce ne-a adus izolarea și rușinea în care ne aflăm azi în lume”, spne scriitorul.
„Urmarea unui asasinat cultural plănuit și executat cu cinism”
Din punctul său de vedere, „Horia Patapievici nu merita acest tratament. Pentru artiști, el este un erou. Nimeni n-a făcut un serviciu mai mare culturii române vii, adevărate, nepropagandistice și nedecorative după 1989. Eu personal îl susțin în continuare, ca și pe cei doi vicepreședinți. Curând, bănuiesc, vor pleca și directorii centrelor culturale din întreaga lume. Plecarea lor, a tuturor, e urmarea unui asasinat cultural plănuit și executat cu cinism, repetiția generală