Industria jocurilor video a scăzut cu 25% în luna octombrie, ajungând la 755,5 milioane de dolari de la un miliard de dolari în urmă cu un an. Aceasta este a 11-a lună consecutivă în care vânzările scad, potrivit companiei NPD Group, citată de „Forbes". Însă analiștii preconizează o creștere în sezonul sărbătorilor de iarnă.
Nici industria hardware nu stă prea bine, înregistrând o scădere de 37% în comparație cu perioada similară a anului trecut. Xbox 360 continuă să fie liderul pieței consolelor cu vânzări de peste 270.000 de unități în ultima lună. Sony și Nintendo nu au comunicat încă cifrele.
„În timp ce industria hardware a înregistrat scăderi de la an la an, vânzările medii pe săptămână, în comparație cu septembrie, arată că unii producători au reușit chiar să vândă mai mult", a spus Liam Callahan, analist al NPD Group. O creștere a fost și în domeniul accesoriilor, piață care a crescut cu cinci procente.
Cât despre cele mai de succes titluri, studioul 2K Sports al Take Two Interactive pare a fi dat lovitura. Astfel, „NBA 2K13" a fost cel mai cumpărat joc, pe locul doi este „Resident Evil 6" produs de Capcom și locul trei este adjudecat de „Pokemon Black Version 2" de la Nintendo.
Per total, industria jocurilor a ajuns, în septembrie, la o cifră de 1,2 miliarde de dolari. Dar este vorba de toate platformele și toate mediile, de la jocurile online, la dispozitivele mobile și până la jocurile care folosesc sistemul microtranzacțiilor pentru bonusuri.