Parodiile după clipurile publicitare care au mare priză la public pot consolida pe termen lung notorietatea brandurilor promovate Reclamele celebre generează de multe ori creaţii
Parodiile după clipurile publicitare care au mare priză la public pot consolida pe termen lung notorietatea brandurilor promovate
Reclamele celebre generează de multe ori creaţii asemănătoare, aşa-numitele parodii. Acestea se mai numesc spoofuri şi contribuie la creşterea notorietăţii brandului promovat.
Un căţel vrea să facă pipi pe trunchiul unui stejar. Nici nu apucă bine să ridice piciorul, că o ghindă cade din copac, avertizându-l că "nu e frumos ce face", tocmai acolo. Căţelul nu bagă în seamă semnalul şi dă din nou să ridice piciorul.
Atunci, o avalanşă de ghinde se prăbuşeşte asupra lui, îngropându-l. Este recentul spot publicitar pentru marca de bere Stejar. Imediat după lansare, în jurul acestei campanii s-au purtat numeroase discuţii mai cu seamă din cauza poziţionării mărcii pe teritoriul "masculinităţii", deţinut până atunci de Bergenbier, brandul concurent.
Altfel spus, câinele de sub Stejar, încălcase teritoriul ocupat de Bergenbier. În toiul disputei (vă amintiţi că Bergenbier a depus o plângere la Consiliul Român al Publicităţii!) a apărut pe internet un clip identic până la un anumit punct cu "Ghindele", spotul lui Stejar. Creaţia virală conţinea, însă, o secvenţă în care, după ce căţelul era acoperit de ghinde, apărea un rottweiler impunător care îşi "marchează" teritoriul chiar pe movilă.
Autorii acestui spot, reacţie dură la adresa campaniei Stejar, au rămas necunoscuţi şi, cu siguranţă, nu vor fi găsiţi nici cu FBI-ul. Contează mai puţin autorii, cât creaţia în sine, o parodie, adică, în jargonul publicitar, un spoof.
Spoofurile, arme în bătălia publicitară
În cazul de faţă, parodia a avut rolul de a lovi în campani