Este şofer şi mecanic auto de când a terminat şcoala generală, iar de când conduce taxiul se poate lăuda că a plimbat cu maşina de cel puţin zece ori toată populaţia oraşului.
După ce a terminat cu şcoala generală, părinţii l-au trimis la oraş să-şi facă o meserie, potrivit obiceiului timpului. A ales-o pe aceea de şofer, mecanic auto. Era perioada când steaua de necontestat a şoselelor era autocamionul „Bucegi", care devenise catârul de povară al economiei.
Pe bătrânul Bucegi
„Prima mea maşină pe care am lucrat a fost un SR „Bucegi" de 5 tone. Era un Taxi-camion. Folosit la mutatul cetăţenilor de la o casă la alta. Nu era maşină nouă dar era bine întreţinută. Trebăluiam toată ziua pe lângă ea pentru că, ăsta era Buceagul, cum era poreclit. Dar se vedea de la distanţă că era la oringine maşină americană", îşi aminteşte Vasile Tatu.
Exclusiv: Coleg cu Labiş şi Cosaşu, scriitorul Fănuş Neagu a vorbit cu oamenii şi s-a tutuit cu sfinţii!(GALERIE FOTO)
Camioanele Bucegi de 5 tone şi Carpaţi de 2,5 tone au fost construite după un model american. Chiar sigla V8 era cea de la Ford.
„Avea motor robust, performant numai că avea un consum de 30 de litri de benzină la 100 de kilometri. Până prin anii 1977-78 când a apărut prima criză a carburanţilor, nu a fost o problemă după aceea însă, treptat au fost eliminate din trafic", ne-a explicat şoferul de taxi.
Pentru stilul elegant în conducere este de multe anume solicitat de către concetăţeni.
„Mi-am făcut în timp un renume din faptul că nu mă grăbesc niciodată peste limita legală şi cu toate acestea chiar în criză de timp, nimeni nu a pierdut vreodată, ca să zic aşa, trenul", ne-a spus, amuzat, Vasile Tatu.
"Privesc în urmă şi pot spune cum arăta oraşul în 1967, când am îneceput să-i parcurg străzile şi cum s-a modificat până în ziua de astăzi. Mi-aduc aminte bulevardul